Identitatea TRELLEBORG

Marca Trelleborg exista de mai bine de 100 de ani, iar astazi numele Trelleborg este binecunoscut in randul diferitelor segmente de piata. Marca cuprinde promisiunea si oferta noastra – solutii inovatoare si fiabile pentru lipire, amortizare si protectie in medii de lucru oricat de solicitante.

Promisiunea noastra, bazata pe viziunea, conceptul de afaceri si valorile noastre de baza, este creata si mentinuta de tot ceea ce facem, de fiecare angajat al nostru, in fiecare zi.

In strategia de marca Trelleborg, numele Trelleborg este brandul primar pentru intregul grup; el este suplimentat cu marci secundare care sunt tintite catre segmente specifice de clienti.

Afacerea Trelleborg Wheel Systems este parte a Trelleborg Group. Acesta este un furnizor la nivel global pentru anvelope si roti complete pentru utilaje din agricultura si exploatarea lemnului, stivuitoare si alte echipamente de manipulare a materialelor. Compania ofera solutii inalt specializate care adauga valoare pentru clientii nostri.

Trelleborg-logo

ISTORICUL

In 1891, tatal fondatorului companiei, Johan Dunker, a infiintat fabrica de articole din cauciuc Helsingsborgs Gummifabrik AB.

In 1894, Henry Dunker, fiul lui Johan, a preluat controlul fabricii si, dupa putin timp, a extins capacitatile de productie.

In 1905, Henry  Dunker impreuna cu chimistul Johan Kock au schimbat numele fabricii Velox din Trelleborg in Trelleborgs Gummifabrik.

Sub conducerea lui Henry Dunker, Trelleborgs Gummifabrik devine rapid cel mai mare producator de articole de cauciuc din Peninsula Scandinava, cu anvelope de biciclete si autovehicule, produse industriale din cauciuc si pelerine de ploaie ca produse principale.

1914

Compania sustine fortele de aparare ale Suediei

Primul razboi mondial duce la expansiunea afacerii. Uzina de productie de cauciuc are ca prioritate functionarea pe timp de razboi, iar productia se concentreaza in intregime ca sa acopere nevoile fortelor armate de aparare  ale Suediei.

Helsingsborgs_Gummifabrik_AB,_1901
Nåtling

1930

Anvelope pentru masini si colaci de inot

Dezvoltarea motorizarii duce curand la productia de anvelope pentru masini, care devin cel mai vandut produs. Cresc semnificativ si livrarile de articole gonflabile de agrement cum sunt colacii de inot, saltelele  pneumatice si barcile pneumatice.

1939

Al doilea razboi mondial solicita din nou redimensionarea productiei de articole pentru razboi si aduce astfel o noua relansare a afacerii.

1950

Incepe globalizarea
La inceput se infiinteaza o retea de agenti la nivel global, urmata de cumpararea de companii in strainatate. Sunt lansate prima anvelopa de iarna din lume si prima anvelopa tubeless (fara camera de aer) din Europa.
trelleborg1930
1962
Trecerea in nefiinta a liderului
Henry Dunker moare la varsta de 92 ani, lasandu-si averea unui numar de fonduri si fundatii care controleaza si astazi majoritatea drepturilor de vot in cadrul companiei.

Investitiile Dunker
detin participatia majoritara in companie.
Acest fond de investitii cuprinde in principal doua fundatii, Fondul de Donatii  Nr. 2 Henry and Gerda Dunker (“The Donation Fund”) si Fundatia Henry and Gerda Dunker (“The Foundation”), ambele create prin prevederi din testamentul fondatorului fabricilor de cauciuc din Helsingborg si Trelleborg, Henry Dunker si al sotiei sale Gerda. In plus, Fondul de Donatii  este  “Compania Mama” a trei companii: Henry Dunkers Förvaltnings AB, Förvaltningsaktiebolaget HD si Aktiebolaget Hevea. Actiunile companiei Trelleborg sunt impartite intre toate aceste 5 entitati legale.
Fotografi av Dunkers Kulturhus från havssidan i skymningen. I förgrunden syns den runda trappan där det ekar om man talar.

Dunkers Kulturhus är ritat av den danske arkitekten Kim Utzon och invigdes år 2002. Målet är att gynna kunskapen inom kulturarv, konst, musik, drama och andra konstformer. Dunkers Kulturhus har fått sitt namn efter Henry Dunker . Vid sin bortgång efterlämnade han sig en fond som skulle gå till kulturella investeringar i Helsingborg. Med hjälp av donationen har vi byggt upp bl.a. Dunkers Kulturhus.
1970
Vanzarile de cauciuc cresc
Proportia vanzarilor de produse industriale din cauciuc creste constant. Productia de anvelope pentru autoturisme si camioane este redusa treptat in 1975 din cauza unei tranzitii costisitoare la anvelopele radiale, a supraproductiei si a presiunii pe preturi. Este redusa de asemenea in mare masura si fabricarea de anvelope pentru biciclete.

1983

Expansiunea

Compania creste de la a produce doar articole din cauciuc la un conglomerat international, de 20 de ori mai mare, in care predomina afacerile in minerit si in prelucrarea metalelor, iar cauciucul si plasticul vor ocupa al treilea loc.

1991

Noua directie Trelleborg AB
Apare o rasturnare dramatica de situatie. Conditiile economice se inrautatesc, preturile metalelor devin impovaratoare, iar piata suedeza a constructiilor se prabuseste. Se initiaza un program extensiv de redirectionare si se renunta la o mare parte a operatiunilor.
poster_radial_trelleborg
1994
Noul logo
Logo-ul Trelleborg se innoieste cu trei triunghiuri incomplete, care simbolizeaza expansiunea grupului. De asemenea, astazi, ele reprezinta cele 4 valori de baza ale Grupului: concentrarea pe nevoile clientului, performanta, inovare si responsabilitate.

1995

Concentrarea pe afacerea cu cauciuc
Compania este libera de datorii, asa ca este o buna ocazie pentru a crea noi investitii. Acum accentul se pune pe afacerile cu cauciuc, care se extind rapid prin noi achizitii ale companiei.

1999

Concentrarea pe sectorul industrial
Se lanseaza o noua directie strategica. Afacerile se concentreaza in intregime pe sectorul industrial; acestea cresc prin achizitii consistente ale companiei. Toate celelalte afaceri se reduc treptat.
logo_white
2003
Achizitia companiei Smiths Group Plc duce la infiintarea afacerii Trelleborg Sealing Solutions
Cumpararea afacerii Smiths Group Plc’s – solutii de lipiri de precizie pe baza de polimeri – initiaza noua afacere Trelleborg Sealing Solutions. Trelleborg Group creste cu 5.5 miliarde in cifra de vanzari si cu 6,000 de angajati in special in Europa si America de Nord.
2005
Aniversarea a 100 de ani de existenta
Trelleborg AB isi aniverseaza centenarul. Ceea ce ramane din sectorul de distributie este cesionat. Cresterea din sectorul industrial a fost in principal rezultatul a 3 achizitii majore, achizitia a trei companii britanice:  afacerea sistemelor antivibratii Invensys,  afacerea cu componente automotive Laird Group si afacerea cu solutii de lipire de precizie bazate pe polimeri de la Smiths Group Plc. Trelleborg a fost in acest an unul din cei mai mari producatori de cauciuc industrial din lume, cu productie in peste 100 de fabrici din 40 de tari. Vanzarile au totalizat peste 24 milliarde SEK, cu o forta de munca totalizand in jur de 21,700 persoane.
2006
O noua achizitie face din Trelleborg lider de piata
Trelleborg dobandeste compania americana Reeves Brothers Inc. si devine un lider global in materiale tratate prin acoperiri de mare precizie cu polimeri, cum ar fi imprimarea cuverturilor. Se face si achizitia grupului CRP. Aceasta face din Trelleborg un lider global in sistemele de polimeri si solutii pentru industria extractiei maritime de petrol si gaze naturale.
polymer-engineering
2008
Trelleborg este cea mai mare companie producatoare de cauciuc industrial din lume
Vanzarile totalizeaza aprox. 31 miliarde SEK, iar angajatii companiei sunt in numar de cca 24,000. Cumpararea companiei americane MacDermid Offset Printing Blankets ii intareste lui Trelleborg pozitia de lider de piata in domeniul imprimarii cuverturilor, al productiei de materiale compozite acoperite cu polimeri, proiectate in mai multe straturi pentru folosirea in imprimarea offset.
2012
Asocierea
Trelleborg si Freudenberg formeaza o asociere 50/50 in domeniul sistemelor de solutii antivibratii pentru vehicule usoare sau grele, TrelleborgVibracoustic. Compania este localizata langa Darmstadt, Germania si ofera producatorilor auto din toata  lumea cea mai buna acoperire geografica de piata in conditiile fabricarii si proiectarii celei mai complete game de produse si solutii antivibratii .
2014
Trelleborg AB se implica in domeniul sanatatii si al recrearii outdoor
Trelleborg cumpara Uretek Archer LLC Group si creste in afacerea cu materiale acoperite cu poliuretan si cu cauciuc in America de Nord. Produsele si solutiile Trelleborg sunt utilizate in multe segmente, cum sunt industria aeronautica, sanatatea, recreerea outdoor, administratie si aparare.
trelleborg_antivibration