Povestea stivuitoarelor Hyundai poate fi înțeleasă pornind de la istoria Hyundai Heavy Industries, care evoluează de la o poveste de provocări, de pionierat și încredere în viitor.

Hyundai Heavy Industries (HHI) are o istorie solidă în domeniul industriei grele care poate fi urmărita înapoi la o plaja goală în 1972, devenită apoi primul lor șantier naval. Din acel început s-au dezvoltat într-o companie integrată, cu șase divizii: Construcţii navale, Nave & Inginerie, Fabrici & Inginerie, Motoare și mașini, Sisteme electrice, Echipamente de construcţii și stivuitoare.

Chung Ju-Yung, fondatorul Grupului Hyundai, a creat Hyundai în 1947 pentru a activa in domeniul construcțiilor. Chung a decis să intre în domeniul construcțiilor navale la începutul anilor 1970 ignorând că Hyundai nu avea nici un fel de experiență, capital, tehnologie sau cunoștinte de construcții navale. În pofida acestor provocări, Hyundai a primit comandă pentru două tancuri de țiței (260,000 tone) de la George Livanos, un magnat grec în timp ce construcţiile navale Hyundai erau încă în faza de planificare. În martie 1972, Hyundai a spart gheaţa pe o porțiune goală de plajă în Ulsan pentru a construi ceea ce avea să devină cel mai mare șantier naval din lume. Hyundai apoi a început să construiască simultan cele două petroliere și șantierul naval. Doi ani mai târziu, în 1974, Hyundai a ţinut o ceremonie pentru a “boteza” simultan cele două tancuri și șantierul naval.

hyundai_logo

Succesul HHI a fost bazat pe fondatorul Chung Ju-Yung și credinţele sale filosofice – “înțelepciune creativă”, “gândire pozitivă” și “determinare”. Pornind de la aceste filozofii fondatoare, Hyundai Forklift a avut scopul de a deveni un important furnizor pentru echipamente calitative de manipulare a materialelor focusându-și atenţia și spre serviciile post vânzare. Hyundai Stivuitoare a construit o companie în care toți angajații interacționează pe bază de responsabilitate și autonomie prin obiective clare și devotament pentru Hyundai Forklifts, HHI.

 

Istorie

Anii 1971-2000

1972 – începerea construcţiei șantierului naval Ulsan

1974 – finalizarea simultană a construcţiei șantierului naval și a celor două tancuri petroliere, Atlantic Baron și Atlantic Baroness

1983 – se înfiinţează Institutul de Cercetare Industrială Hyundai (HIRI), primul institut privat din Coreea 1984 – se înfiinţează Institutul de Cercetare Maritimă Hyundai (HMRI) 1985 – Hyundai este poziţionat in “World’s Top Shipbuilder” de revista japoneză Diamond 1986 – livrează cel mai mare transportator de minereu din lume, Berge Stahl (365.000 tone)

1994 – livrează un transportator de gaze naturale lichefiate

1997 – atingerea a 50 de milioane tone în construcția de nave – se înfiinţează Institutul de Cercetare Electro-Mecanică Hyundai (HEMRI)

1999 – Hyundai produce a 1000-a elice – listarea publică la Bursa de Valori coreeană

2000 – dezvoltarea motoarelor diesel marine HiMSEN

late-founder-mr-j.y.-chung
history5(1)
history3

Anii 2001-2010

 

2001 – livrează cel mai mare doc din lume, specializat în producţia și depozitarea tancurilor de ulei, Kizomba A (343000 tone)

2002 – inaugurarea Hyundai Heavy Industries – livrează nava cu numărul 1000, aducând tonajul total de nave la 80 de milioane tone

2003 – atingerea a 40 de milioane de CP în producția de motoare marine – are loc al trei-lea joint-venture în China – Hyundai produce a 1500-a elice

2004 – lansează prima navă construită folosind metoda constructiei pe uscat – a livrat o nouă generaţie de distrugătoare de 4.500 tone (KDX-II), Munmu the Great – producţia celei mai mari elice din lume (diametru: 9.1m, circumferinta: 29m)

2005 – Hyundai produce a 2000-a elice – atingerea a 50 de milioane de CP în producția de motoare marine

2006 – livrează un submarin de clasă de 1.800 tone, Son Wonil – livrează primul proiect Coreean de dezvoltare de petrol (Rong Doi, Vietnam)

2007 – construiește cel mai mare transportator de gaze naturale lichefiate din lume, British Emerald (216,000㎥) – produce cel mai puternic motor de navă din lume – lansează primul distrugător Coreean Aegis, King Sejong the Great

2008 – atingerea a 80 de milioane de CP în producția de motoare marine – începerea construcţiei șantierului naval Gunsan

2009 – inaugurarea Hyundai Corp. – lansează prima navă hibridă de patrulare din Coreea, Taepungyang 9 – atingerea a 90 de milioane de CP in constructia motoarelor marine – selectată ca “Power Transmission Equipment Company of the year” – livrează prima navă echipată cu Hyundai Heavy’s Ballast Water Treatment System – finalizarea H-docului specializat în producţia și depozitarea tancurilor de ulei

2010 – atingerea a 100 de milioane de CP în producția motoarelor marine în 2 timpi – achiziţionarea Hyundai Oilbank Co, Ltd – dezvoltarea motoarelor HiMSEN pe gaz eco-friendly – finalizarea șantierului naval Gunsan și fabrica de turbine de vânt – atingerea a 20 de milioane de CP în producţia motoarelor de construcţii în 4 timpi

history2

Anii 2011-

 

2011 – este înfiinţată Fundația Asan Nanum – se deschide o nouă fabrică, de 4.000 de unități – se înfiinţează Hyundai Energie și Resurse – se înfiinţează Divizia Energie verde

2012 – este dezvoltat un model de plutitor pentru gaze naturale lichefiate – Hyundai atinge 100 de milioane de tonaj brut în nave

2013 – este semnat Memorandumul de înțelegere pentru MOBILE POWERSHIP – Hyundai câștigă licitaţia de 3,3 miliarde USD pentru construcţia unei centrale electrice în Arabia Saudită – este finalizată fabrica de utilaje pentru construcţii din Brazilia – dezvoltarea unui sistem de stocare a mărfii pentru transportoarele de gaze naturale lichefiate, tip membrană – configurarea unor generatoare electrice fotovoltaice pentru deschiderea unei “Fabrici verzi”

history1